fredag 18 september 2009

Pink Paislee Twilight

Lite spöklika nyheter i webshopen!

Nyheterna väller in i shopen och i mitt DT paket denna månaden fick jag Pink Paislee:s nya Halloweenpapper Twilight.
WOW, säger jag bara! vilka häftiga papper för att inte tala om alla häftiga tillbehör som finns till!!! Jag har gjort en "Spooky" layout på min dotter från förra årets Halloweenfest på hennes skola:

Fotot har jag redigerat lite för att få en spöklik och gammedags känsla. 4 mönsterpapper har gått åt till denna Lo. (men allt spill sparas till lite roliga småprojekt som du kan se nedan)

Till titeln har jag använt PP:s glitter Thickers. (Finns även i andra färger)

I Thickershäftet finns bla. lite roliga swirls som jag här har använt som dekoration.


På fotot sitter ytterligare dekorationer som finns på Thickershäftet. Journaling har jag skrivet på en tag som du hittar här. (Ett helt ark med roliga diecuts som jag sedan använt i spökalbumet som dekorationer. Se nedan)


Av lite spillbitar och svart cardstock har jag gjort ett minispökalbum. I albumet finns lite roliga spökgåtor. På framsidan har jag dekorerat med en nättygbit, diecut och Tim Holtz läckra kedja.
Slutligen har jag gjort ett Tack kort (Om man nu händelsevis skulle bli bortbjuden under Halloweenhelgen!!!!)
kortet har jag dekorerat med blingstenar från Prima, De nyinkomna Hydrangeas blommorna från Prima, svart nättyg, utklippt fladdermus och en diecut från detta pappret.

Under de närmsta dagarna kommer jag även att visa lite tips på spooky presenter. Håll ögonen öppna!
Kramar från Christel

1 kommentar:

Ulrika sa...

Åhh härligt snygga grejer!!