söndag 20 september 2009

Våga vägra Halloween!

Jag försöker in i det längsta undvika det som har med Halloween att göra... Tycker att det är trist att vi måste importera amerikanska högtider som inte riktigt har någon koppling till vårt land och våra traditioner...

Mina barn har dessutom aldrig velat gå runt till grannar och tigga godis (inte till påsk heller...), även om de alltid älskat att klä ut sig. Jag har därför inga typiska Halloween-foto att scrappa, men en del där de är utklädda!

Petra känner ju till min aversion mot Halloween, och gav mig såklart en bunt såna papper från Pink Paislee för ett uppdrag att göra nåt med dom...
Skam den som ger sig! Jag scrappar såklart något helt annat än Halloween med grejerna! Se och lär! Det mesta av det ni ser på lay-outerna hittar ni i butiken!
...................................................................................................................................................



Papper: Pink Paislee Horizon från serien Twilight. Dekorationer och små orange bokstäver från samma serie.
Svarta bokstäver från American Crafts, Daiquiri heter de!
..................................................................................................................................................................



Jaha det funkade att scrappa vinterfoton från senaste skid-semestern med dessa Halloween-papper!
Här är det två andra papper från Twilight-serien, det är fram- och baksidan på Nightfall.
Jag har figurklippt den svarta efter en mall.
Blommorna är några av Primas nya läckra! Som fotohörn har jag halvpärlor, också från Prima!
Dekorationen med trädet på är något riktigt läckert! En tyglapp med tufft tryck som ingår i Pink Paislees serie Twilight. Man köper set med tre stycken, titta här!
Tagen som sitter bakom fotot hör också till serien, och är från ett diecut-ark, kika här ska du se!
......................................................................................................................................................



Också foton från mitt och sonens besök på Kew Garden i London i våras funkade tillsammans med dessa papper!
Pappret här heter Eclipse, och det du ser är baksidan. Framsidan är orange-prickig.
Bakom pappret sitter ett vitt cardstock som jag stämplat runt kanterna med "bubbelplast-stämpeln" från Tingtura. 25 spänn kostar den och ger en häftig effekt!
På fotona sitter mini-bokstäver från arket med alfabets-stickers ur serien Twilight. Användbart!
Blommorna är Prima, sprayade med Tattered Angels mist "Bronze". (Tack för lånet, Ylwa!).
Textrutan är från diceut-arket i serien.

.........................................................................................................................................

Hur ni nu än gör med firande eller inte firande av Halloween, kom ihåg att Pink Paislee håller i alla väder!

2 kommentarer:

christel sa...

Hi,hi! Vad läckert att se att det går att skapa annat än Halloween med dessa papper!
Bra inspiration och riktigt snygga Lo:s! Gillar den sista "Kew Garden" jättemkt!

Anonym sa...

Verkligen kul att se papperen använda till något annat än Halloween. De som har underbart fina Halloween foton har ju alltid kunnat använda papperen men själv har jag bara gått och tittat på dem och tänkt - så fina de är men de är inget för mig. Nu får jag nog allt tänka om ;)