onsdag 7 oktober 2009

Halloween Flaskdekorationer med Pink Paislee

Hej,hej!
Som ni märkt så närmar sig Halloween. Det syns i alla bloggar nu! Jag tycker att det är en mysig tid, inte så mycket för all "horror" utan mest för att höstens tid är här med alla mumsiga färger, innekvällar med en bok i handen och dax att tända ljus.

I Sverige är det blandade meningar om Halloween firandet. Men blandar man inte ihop det med Alla Helgons dag utan firar Halloween den 31 oktober så är det helt ok, tycker jag.

Barnen tycker det är roligt att få "spöka" ut sig och äta godis i massor och även jag tycker det är kul att träffa nära och kära och ge bort lite roliga presenter.

Det har varit mycket inspiration med olika godispåsar till Halloween så nu tycker jag att det är dax att visa lite mer vuxenpresenter:
Här har jag gjort en "flaskslips". Kul grej att hänga över en flaska och ge bort. Till denna har jag använt mig av pappret Twilight Eclips och dekorerat med en diecut från pappret Twilight Postcard, lite av Primas Hydrangea blommor, Primas blomblad, svart tygnät och bling.
Nästa projekt är oxå en flaskdekoration men här har jag valt att altra direkt på flaskan. Jag har tagit bort flaskans egna etikett och ersatt den med denna häftiga tygdekoration:
Dessa häftiga tygdekorationer hittar du här! Jätteläckra, tycker jag och när jag såg dem tänkte jag direkt på att de hade passat som etikett på en vinflaska!
Sedan har jag dekorerat flaskhalsen med Primas blomblad, Prima Gallery roses Script och lite svart nättyg. Sen får vi väl se om mottagaren av denna flaska tycker det är ett "rävgift" eller ej!!!

Kramar från DT Christel

Inga kommentarer: