torsdag 8 oktober 2009

Visst kan julkort vara gula!!

De nya papperna från Graphic45 är helt fantastiska! Båda sidorna är lika fina så man måste ha två av varje!

Idag tänkte jag visa två kort jag skapat i gult.


Jag brukar fynda utgående och icke säsongs atriklar och spara till nästa år. Särskilt kuvert. Jag har en hel del kuvert i udda storlekar som tillåter mig att göra kort i olika format!
På detta kortet har jag klippt ut en ruta ur "ode to joy". Bakom rutan sitter "let it snow". Jag har dekorerat med gult organza band, utstansade blommor och blad plus massor av guldglitter.

Här har jag använt "ode to joy" igen fast andra rutor. Bakom har jag använt "let it snow" igen, både fram och baksida vilket visar vad användbara de är! Rutorna sitter på 3d kuddar. Dekorationerna är privata.
Hoppas att jag kunnat inspirera till att skapa julkort i annorlunda färger!
Många kramar från LillBlomman!

1 kommentar:

Anna sa...

Åh, vilka fina kort! (Och naturligtvis väldigt inspirerande ;-)