torsdag 1 april 2010

April månads utmaning!

Ny månad och dags för en ny, spännande, utmaning hos Scrapgalen! :-) Denna månad går utmaningen ut på att du skall skapa dina egna mönsterpapper och sedan använda dem på ett kort/layout/alter. Mönsterpappret skall skapas utav enfärgat papper och du kan använda dig utav t ex mist, crackle paint, akrylfärg, stämplar, pennor, embossing, glaze mm mm.

DT Ullis/Lillblomman har tillverkat ett par papper som du kan låta dig inspireras utav:



" Här har jag startat med ett ljusblått cardstock och sedan lekt med Distressdyna, Crackle Paint, Akrylfärg, Glimmer Mist, Stickles och andra dynor. Jag har bland annat sprayat mist genom ett tårtpapper, inkat med blending tool, duttat med vit crackle paint och stämplat med blå akrylfärg. Ni hittar allt i webshoppen."



" Nästa papper är betydligt stramare! Här har jag stämplat massor med cirklar på vit cardstock. Sedan har jag färglagt några cirklar här och där!"

När du skickar in bilder denna gången vill jag att du skickar in en bild på mönsterpappret (med beskrivning av hur du gjort) och en bild på vad du har använt det till. Jag vill ha ditt bidrag på blog@scrapgalen.se senast den 30:e april, klockan 23:59. Efter några dagars överläggning inom designteamet kommer en vinnaren att utses samt presenteras här i bloggen.
1:a pris: ett presentkort värt 300 kr att användas i Scrapgalens webbutik!


Lycka till!
Petra med DT

2 kommentarer:

Carola sa...

Vilken rolig tävling och vilket härligt pris!!

Petra sa...

Väldigt snygga inspirationspapper!
Ska se om jag hinner få till nåt.