onsdag 21 april 2010

Härliga Maja design!

Svenska Maja design har kommit med en helt ny serie som ni kan köpa hos Scrapgalen! Jag har jobbat med de papper som går i blått och grönt här.Papperna känns våriga och passade perfekt till dessa foton. Dessutom har ju Petra utmanat hela teamet med att skapa layouter med fler foton än två denna veckan!

Jag har lyckats få med fyra olika foton på min layout. I botten har jag en craft cardstock och sedan ena sidan av Fånga dagen pappet. Min layout ser ganska enkel ut men jag har jobbat med många olika lager, kanter och sömmar! Som bakgrund till fotografierna ville jag ha ett lugnare papper så det vackra gröna Stark och fri passade perfekt! Bakom alla foton och det gröna har jag använt samma papper som heter Förlåta. För att skapa lite kontrast har jag tagit ett ganska mörkt brunt cardstock som kanter på flera ställen.
Uppe i vänstra hörnet har jag printat ett minifoto som jag sytt runt precis som alla andra fotona. Den söta blomman känns väldigt vårig och lite skir som kontrast till det enkla raka. Även här har jag stansat en scalloped kant så mönstret går igen. Jag har gjort små högdager prickar för att busa till det lite.
Här har jag grupperat lite olika blommor, alla finns i butiken, tillsammans med lite minialfabet och en vacker bradram med halvpärla. Blommorna heter Flights of Fancy och Pearl Penache- Blue moon.

Sist vill jag gärna visa alla lager och vad fint det blir med lite olika sömmar! Jag kan verkligen rekommendera er att leka med symaskinen!
Många kramar LillBlomman!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja, den var riktigt snygg! Toppenfint med sömmarna!!