fredag 23 april 2010

Maja Design Crea Diem

Skrivet av Christel

Ja, det är väl ingen som undgått att lägga märke till Maja designs senaste kollektion Crea Diem?!!! Den är ju bara helt underbar! Jag fick hem papper i ljuvliga blåa toner och här har jag gjort en layout som jag ramat in i en tavelram från Harald Nyborg: Hm, ja just det... Denna vecka skulle vi fokusera på att använda flera foton på våra layouter och jag har väl inte lyckats riktigt lika bra som mina DT kollegor med denna utmaningen. Eftersom jag älskar att använda massor av dekorationer så blir utrymmet begränsat och oftast använder jag bara 1 foto. Här har jag lyckats få in 2!!! Fotot i ramen är förstorat ur det stora fotot.
Denna tavla är en beställning till en kvinna från Mauritius som precis fyllt år. Fotot är taget från ett bröllop på Mauritius och här snackar vi bröllop!!!! Jag har haft förmånen att få se film från min vänninas brors bröllop på Mauritius och det var verkligen ett riktigt sagobröllop. Allt som man bara drömmer om! De firar i flera dagar! Den lilla flickan på fotot är idag 50 +
Ramen har jag målat med crackle paint tattered rose. Bakom den lilla ramen ser ni en biljett från Tim Holtz.

Skylten är utstansad med en sizzix dies som Tim Holtz designat och är en av mina nya favoriter. Det går att stansa i både tyg, skinn, metall och chipboard med dessa dies!

En liten bukett av liljor får symbolisera bröllopsbuketten.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Så snygg!! Ett fantastiskt jobb! Fin present ju!