torsdag 15 april 2010

Mera Dear Lizzy!

Dags att visa upp Nettans, Christels och Ulrikas andra omgång med lay-outer skapade av de underbara Dear Lizzy-papprena från American Crafts!
Nu andas det vår och sommar så det står härliga till!

Först ut är Christel:
Denna layout går i vårens tecken! När jag fick se det fina "cykelpappret" från Dear Lizzy så visste jag direkt vad jag skulle använda det till. Min dotter Emma har en mintgrön cykel och vad passade bättre än att scrappa om vår första cykeltur denna våren?!


Som bas har jag använt ett brunt CS och sedan har jag stansat med scallopedkantstans från Martha Steward runt det mintgröna pappret som är baksidan av detta papper. Alla mönsterpapper i serien har matchande enfärgade baksidor som är jätteanvändbara. Uppe i vänstra hörnet har jag klippt ut små vimplar från detta pappret och fäst fast med häftklamrar.


Som dekorationer har jag använt albumcard från Jenni Bowlin och en liten "knapp" från tillhörande dekorationspaket Dear Lizzy.



Bakom fotot har jag använt ett stämpelmotiv från Kort og godt.


Ett utav papperna innehöll små och stora cirklar som jag har klippt ut och gjort blommor utav. I mitten har jag satt knappar. Titeln är skriven med glitterthickers som också tillhör pappersserien.
..............................................................
Därefter Ulrikas lay-out:
En söt bild på sonen, då åtta månader gammal tillsammans med sin bästis. De är födda bara en vecka isär. De är för söta när de sitter där med matchande outfits! Eller hur?


Bakgrundspappret är Growing Green. Bakom fotot en bit av det söta prickiga Friendly Fern.
Vimplarna är klippta ur pappret Sunny Spot. Den undre raden vimplar är fäst med distanskuddar så att den står ut lite!
Jag har också en bit av det rosa bandet från förpackningen Leafy.
Bokstäverna i titeln heter Bliss white och är härligt glittriga thickers, sååå snygga!

...................................................................
Sist, men INTE minst, visar Nettan upp sin lay-out:

En glad layout i en sprallig ung studentska! Papperet Sunny Spot med rad i rad av vimplar, Kläder på tork och andra våriga saker inbjuder verkligen till att mönsterklippa ut detaljer som fästs med distanskuddar.

Det behövs knappt andra dekorationer!
Det enda jag använt är några blommor jag stansat ut från små spillbitar med mina Retropunchar.

Papprena är vit Bazzill, Swallowtail Social, Giddy Grasshopper, Beehive Brunch, Growing Green och Sunny Spot. (Nytt personligt rekord i användande av mönsterpapper! Hela fem stycken! * Fanfar *)
Thickers: Bliss White
.....................................................................

Tack för oss!!

Inga kommentarer: