fredag 28 maj 2010

Välkommen till min Thrift shop!

skrivet av Ulrika

Jag har googlat "Thrift Shop" och kommit fram till att det helt enkelt betyder antikvitetsaffär.
Om man läser namnen på papprena i October Afternoons serie Thrift Shop, så kan man förstå det. De heter t.ex. Needs paint, Still in box, Complete set, Near mint osv. Typiska termer i den typen av butiker.

Jag visar idag tre lay-outer gjorda med de underbara papprena!
Jag kunde ju såklart inte få nog, så jag har fler saker på lager, både lay-outer och kort!! Men ni får lugna er ett tag, jag portionerar ut dem i lagom dos!


..................................................


Först ut en ren och enkel lay-out som visar ett smakprov av flera av papprena!

Det är papprena Collector's Item, Needs Paint, Still In Box, Great Find. Jag har också använd stickers från det användbara arket från samma serie, Shape stickers heter det.

Textrutan är från arket som heter Journal Cards. Titeln är skriven med American Crafts thickers Marquise. Lite bling (gula små rhinestones från Kaisercraft) fick också plats som mitt i blommorna!

...........................................................

Jag tycker att färgerna på papprena passar bra ihop med de lätt gulnade fotona från 70-talet som jag har i min samling!

Fotot här ovan föreställer mig vid ca 3 års ålder. Här nedanför har jag vuxit en bit och är nu 9-10 år! Borta är nappen och blöjan, och håret är lite längre! ;-)

Materialet här är: Papper i botten är Near Mint. Biten med noterna heter Good Junk.

Även här har jag använt några stickers från arket Shape Stickers, bl.a. stjärnan och de små svarta halvcirklarna som sticker fram bakom fotot och textrutan. Det är egentligen bokstavsstickers, men jag har dolt bokstäverna på dem och bara använt dem för att rama in lite!

Titeln är skriven med thickers från American Crafts, Leaf heter de! Också här några bling-stenar från Kaisercraft. Textruta från det här arket.

.................................................

När jag såg nästa papper förstod jag vad jag skulle göra! Med tanke på orden högst upp "Central London" var det ju självklart att scrappa några av de 68.345 bilder jag har från mina två resor dit!

Hela arket Great Find används som bakgrund. I övrigt har jag använt det ljusblå-mönstrade pappret Collector's Item, textruta som jag klippt och fixat lite med från arket Journal Cards.
Längst ner ser du en dekorativ scallopbård från arket Shape Stickers.

De små söta blommorna nere till höger är dels från Storyteller, och har fått rhinestones från Kaisercraft i mitten, dels från arket med Shape Stickers.
Titeln är skriven med bokstäver från Websters Pages (svarta) och från October Afternoon (beige).


Nu kan ni inte göra så mycket annat än att gå in och shoppa loss i Petras butik där de finns garanterat endast NYA artiklar!!

Inga kommentarer: