torsdag 17 juni 2010

I studenttider

Skrivet av Ulrika

Jag fick några roliga produkter i mitt senaste dt-kit.
Det var alcoinks från Ranger. Det här är ju en av Tim Holtz favvo-grejer, att måla och färga in med detta alkoholbaserade flytande bläck!




Det finns dels ett antal olika färger. Jag ser att Petra lagt in 22 olika i butiken. Till det finns också s.k. mixatives. Det är glänsande bläck i tonerna pearl, silver, gold och copper.
Det finns också en flaska som heter Blending solution och den är till för att dels underlätta ihopblandadet av olika färger, och dels för att rengöra fingrarna efter att du lekt!

Om du vill leka lite med de här roliga produkterna, så glöm inte att köpa verktygen också!
Det är applikatorn som ser ut ungefär som ett stämpelhandtag. Du har ett antal olika små dukar som du fäster med kardborrefunktion på handtaget. Därefter duttar du av valfritt bläck på den lilla duken. Pröva också att dutta på lite mixatives för en glänsande effekt!

................................................

Nu ska jag visa resultatet av mitt lekande med alcoinksen!
Ja, de flesta ungdomar har nog tagit studenten vid det här laget, så jag är kanske lite sen...
Men jag vill ändå visa er en lay-out jag gjort med lite student-tema. Min egen examen för 21 år sedan!


Jag har duttat med alcoink runt kanterna på den häftiga plastskivan. Skivan finns i ett kit som heter XL Shapes.
Bakom skivan har jag fäst papper från American Crafts Dear Lizzy-serie. Notpappret heter Golden Gleam, och det söta pappret med de små, små hjärtan heter Picking Pansies.

De fina thickersen från American Crafts (Bliss) som egentligen är vita, blev ännu finare när de färgades med alcoinks! Jag har använt nyansen Denim.

Kolla också de små mini-bokstäverna från Adornit i blått och rosa. De ingår i ett ark med bokstäver i flera olika färger, jättefint! Tiny Alpha heter det, Christmas heter modellen!

Kolla också de jättefina pärl-bradsen och de virkade blommorna! Båda är American Crafts, och bradsen heter Baby Girl, och blommorna heter Crocheted flowers.

In i butiken och kika nu!

Kram från den nyblivna (?!) studenten!

1 kommentar:

Lillnettan sa...

Coolt! Fin effekt. :D