onsdag 28 juli 2010

Sommar, sommar, sommar!

Skrivet av Ulrika

Där jag befinner mig nu är det strålande sol, men till eftermiddagen väntas regn... Men det är väl så den svenska sommaren är, eller hur?

Jag inspirerar förhoppningsvis er idag med två somriga lay-outer. Jag har använt dels October Afternoons härliga Thrift Shop, och dels American Crafts pastelligt söta Dear Lizzy.

Först ut denna layout där Pontus 9 år fick rabbla upp de sex bästa grejerna med sommaren: Material: Mönstrade papper: Needs Paint från October Afternoons Thrift Shop. (fram- och baksida). Shape stickers, alfabets-stickers och journaling-kort från samma serie. Lite bling från Kaiserkraft.

Jag har också rundat hörnen med en hörnstans från EK Success.

...................................................................

Här kommer en layout med papper från Dear Lizzy.
Tyvärr lyste solen lite på den när jag fotograferade, så den syns inte helt perfekt...
Material: Baksidan av pappret Glitter Beehive Brunch (det ljusblå) som bakgrund. De mönstrade papprena som sitter runt fotot och som blommorna är gjorda av heter: Giddy Grasshopper, Humlbe Honeybee, Friendly Fern och Dragonfly Dance.
Titeln är skriven med American Crafts thickers Emerald i två olika nyanser.

Också här har jag rundat hörnen med en hörnstans, samt sytt lite runtom layouten.


Hoppas ni har en toppensommar, var ni än befinner er!

1 kommentar:

Catta/ eldhexan sa...

Vilka somriga och fina LO`s! Gillar de färgade bokstäverna:)