söndag 29 augusti 2010

Mer Artisan Elements!

Skrivet av Anneth/Lillnettan

"Get your hands dirty!" - så står det på förpackningen till dessa roliga, syrafria Pink Paislee-produkter som till utseendet påminner om gips men som är mjuka och porösa för att kunna suga upp färg. Som Ulrika berättade för er för ett tag sedan så är Artisan Elements fina i sig själva, men är samtidigt också skapade för att färgas in med diverse färger, mister och glitterlim. Jag har testat att spraya med turkos glimmer mist och därefter dutta på distressfärg med hjälp av en liten svamp. Just distressfärgen krävde ganska lång torktid för jag ville ha massor av färg, men man kan snabba på processen genom att värma väldigt försiktigt med embossingfön.

Ett tips när du ska färga in dekorationen: dra loss den från arket och fäst den på smörpapper eller ett evighetsbakplåtpapper. Den sitter fast där men lossnar också lätt när du är färdig och vill placera den på ditt alster.

Så här blev mitt alster till sist - det är svårt att fotografera bra, tagen är bra mycket murrigare i verkligheten och allt glittrar av mist och Stickles.

Bokstäverna är från Prima; de är blanka, aningen puffiga och sitter på en filtbakgrund som går att färga in om man vill ha dem i annan färg än vit. Jag gjorde min bakgrund lite grå för den smälte in mer.
Vill du ha fler tips på vad du kan göra med dessa coola produkter? Spana in den här länken!
Tack för titten!


Inga kommentarer: