tisdag 3 augusti 2010

Tokgillar Echo Park!

Hallå där! Nu är jag tillbaka, igen! Igår visade jag ju en lo som jag var så glad över och idag kommer ett kort i samma anda! Denna serie är helt underbar att jobba med och kan varieras i oändlighet. Jag har lyckats få till ett lite mer romantiskt kort men ändå enkelt.

Jag valde två olika turkosa papper, ett rött och lade till vit cardstock för att få en lite gammaldags känsla. Färgerna i papperna är väldigt milda och lätta att kombinera.
Genom att göra två olika scalloped kanter i vitt och sedan sy med vit söm känns kortet direkt arbetat tycker jag. Blomman har jag byggt upp av tre olika blommor i lite blekt rött och toppat med en vacker knapp från Websters. Hoppas att jag nu gjort er lika förtjusta i denna serie som jag är!
Många kramar från LillBlomman!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Jättegulligt!
Eller, ja, både enkelt tufft och gulligt i ett!
Bra jobbat!

Origami-Bokbinderi-Kort sa...

Jag håller med dig, romantiskt och enkelt. Men ack så fint du har gjort!