måndag 13 september 2010

Jul med Inkido

Skrivet av Christel:

Hejsan!

Nu börjar julpapperna att komma in i Scrapgalens webshop!
Jippie, säger jag! Jag älskar jul och som vanligt vill jag börja skapa julsaker direkt trots att sommaren precis är över..... (sen när julen kommer är man så trött på att skapa julalster så att man nästan kräks.... någon mer som känner igen sig?!) Men so what??? Det glömmer man när det väller in så fina julpapper som Inkido´s Gammeldags Jul.

Jag fick ett blandat DT-kit av Petra denna gången med både julpapper och andra papper men det var julpapperna som jag ville skapa med först! Så här kommer en layout där jag använt Inkido´s God Jul som bakgrundspapper och maskat, stämplat och embossat på:

Längs hela nederkanten av pappret har jag maskat in noter från Tim Holtz. Kolla in den läckra grenen med pärlor på som Prima gjort. Den hittar du här. Under grenen ser ni hur jag har stämplat och maskat ihop lite julstämplar. Ovanför de maskade stämpelmotiven har jag embossat vita stjärnor i olika storlekar:

Bakom fotot sitter pappersbitar från Inkido julnoter och Inkido julspets där jag även klippte ut en söt gammeldags ängel ,från pappret julspets, och gjorde till en liten tag:

Under fotot ligger en söt spets och sedan dekorerade jag ytterligare med några blommor från Prima. I nedre högra hörnet på layouten embossade jag en datumstämpel med Zing kopparpulver.

Här ser ni ytterligare en bild på de maskade stämpelmotiven och de vita embossade stjärnorna och en av de ljuvliga blommorna från Prima. Kolla också in fotot! Ser ni den häftiga effekten på julljusen i granen? Det kan man få till med ett ganska billigt tillbehör till sina systemkameror. Det är en prismalins som man sätter på sitt vanliga objektiv, kostar ca 300 kr.

5 kommentarer:

Catta sa...

Vad läckert! Grenen är min favvis!

Jeckee sa...

Wow! Va snyggt, har du ytbehandlat fotona ngt? De ser lite tjockare ut än vanliga foton?! Jag säger det igen..Wow vilken snygg LO

Christel sa...

Hej Jeckee!
Det är vanligt fotopapper jag använt att trycka ut fotona på.

Ulrika aka LillBlomman sa...

Jätte, jättevackert Christel!!!! Fotot gör att hela layouten känns gnistrande! Den linsen måste jag ha:)

Lillnettan sa...

Underbar, gillar den magiska känslan. :-)