söndag 24 oktober 2010

Fuska med Fairy Flora!

Skrivet av Anneth/Lillnettan



Hörni, ni har väl inte missat alla de prisvärda clearstampset från Inkadinkado som Petra har i butiken? Trendiga ljuskronor och lyktstolpar/lyktor finns, så väl som mer säsongsbetonade höstlöv och snöflingor. På följande två alster har jag använt Morphic Birds, en blandning av fåglar och swirls kan man säga. Underbart vackra!

Jag gjorde denna LO på en pysselträff, och fick flera gånger fina kommentarer om papperet - alla trodde att jag hade gjort det själv av mister och distresser. Smickrande, men nu är ju papperet i själva verket från Primas serie Fairy Flora! Jag sprayade visserligen på lite extra rosa mist (Pink Bubblegum) i mitten av papperet och skvätte lite Black Cherry så där DT Helene-aktigt lite här och där (fast jag fegade ur så det blev typ fyra små töntiga prickar), men annars har jag inte gjort något alls med det - ett bra papper om ni vill imponera på folk utan att behöva jobba så mycket för det, alltså. ;-)

Här ser ni en av fågelstämplarna tillsammans med fina rub-ons som tillhör pappersserien och som smälter in jättefint i papperet. Man kan också skymta mina favoritbokstäver, också från Prima. Perfekt storlek, flera fina färger, snyggt typsnitt!

Här är andra fågeln, fast man ser kanske mest snirklarna som utgör fågelstjärten. Jag har använt en mask från Tim Holtz samt Clear Rock Candy (plus en helt vanlig svart penna) för att göra ordet "ART".

Och här är ett litet kort med spillbitar, inget märkvärdigt med framsidan egentligen men färgerna är fina. :-)


På insidan ser vi de fina fågelstämplarna igen, tillsammans med en textstämpel från Vilda stamps och en liten embossad chipboardfjäril från Jenni Bowlin.
Tack för titten!


2 kommentarer:

Christel sa...

Så läckra effekter det blir med lite stämplar!

Jozebelle sa...

Min typ av papper absolut, jättefint, Nettan