måndag 11 oktober 2010

Prima Marketing Annalee

Skrivet av Christel:

Hejsan!
Hoppas ni alla haft en underbar helg! Här nere i Skåne där jag bor har det varit ett underbart höstväder så jag har passat på att vara ute och njutit i skogen. Älskar faktiskt hösten med alla underbara färger som naturen bjuder på.
Men nu är det inte höst vi ska prata om utan Prima Marketings pappersserie AnnaLee. Jag har ett helt gäng med sommarfoto liggandes och dessa papper passade utmärkt till dem.
Till denna layout har jag använt mig av pappret Sonnet och en liten bit av Poesi bakom fotona.
Jag har sytt en kant med min symaskin runt layouten för att rama in och sedan dekorerat med lite av Primas underbara dekorationer. Bla. en filtgrind som bara är så läcker. Alla Primas blingswirls är ett måste på mina layouter. Den jag har använt här går i bruna nyanser. Gå in och kolla vad Petra bjuder på för alternativ till blingswirls i shopen! Titeln är skrivet med thickers från Prima och med minialphas. Bakom pappret Sonnet har jag lagt en brun CS som jag stämplat och embossat med Primas ministämpelset AnnaLee. Sedan har jag klippt ut en tårtdekoration från en av Primas blompaket och använt som dekoration. Nyckeln är från Tattered Angels och blomman heter Petunia Rondo.
En liten söt fjäril från Jenni Bowlin fick pryda ett av hörnet på fotona.

Bakom fotona sticker det fram en liten tag som jag färgat in med distressdynor och sedan embossat över med en notstämpel. Blomman heter Vivian - Anastasia. Ligger förpackad med 6 olika färger. Jättesöt med ett litet "frö" i mitten.
Sedan skulle jag vilja göra er uppmärksamma på alla fina förpackningar som Primas dekorationer ligger i. Igår visade DT Ulrika er ett kort där hon använt en utskuren del från Primas thickers förpackning på ett kort. Idag vill jag visa er ett annat alternativ.
På layouten här ovan hade jag ju klippt ut en tårtdekoration från en av blomförpackningarna och här nedan har jag gjort en tag av en av förpackningarna som de fina vinrankkvistarna ligger i. Tagen är lång men passar utmärkt till mitt ändamål nämligen att göra ett bokmärke till lite större böcker. Dessutom gör längden att man kan dekorera med lite mer utåtstående dekorationer längst upp för dessa kommer att hamna utanför boken när man stänger den! Textstämpeln "Böcker och Vänner" kommer från Vilda Stamps och jag har stämplat den på en av Primas mini clearstamps sets förpackningar. Bakom textstämpeln har jag lagt ytterligare en stämpel från Vilda Stamps, "Brevet från Lillan". Läslust är skrivet med lagom stora thickers från Prima.
Blommorna som jag dekorerat med heter Petunia - Rondo och den grå spetsen
hittar ni här. Den rosa är från mina egna gömmor. Chipboardfjärilarna har jag färgat in med distress och sedan har jag stämplat på med en liten fjäril som finns med i AnnaLees miniclearstamp set. På detta set sitter även lite bling som jag har använt i mitten på fjärilen.
Tack för att ni orkat läsa mitt långa inlägg och jag hoppas ni har hittat något som ni blev inspirerade av!
Många kramar från Christel

4 kommentarer:

Pysselbus sa...

Supersnyggt, Christel! LOn är bara såååå fin! Massor med härliga detaljer och underbara färger!

//Linda

Pysselbus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lillnettan sa...

Vilken härlig fotoserie! Gillar alla detaljer - så snyggt du glittrat och blingat fjärilarna på bokmärket. :-)

Jozebelle sa...

Helt i min smak!!!!