lördag 13 november 2010

Canvas-tavlor

Skrivet av Ulrika

Wow! Såg ni Christels jute-tavla igår, och Ullis canvas-tavla förra veckan?
Idag visar jag vad jag gjort med de läckra produkterna!
På Scrapgalens kryssning fick jag för första gången stifta bekantskap med de härliga canvas- och säckvävsprodukterna från Canvas Home Basics.
En tavla i storleken 4x4 inch (nästan 10x10 cm) fick man med i godispåsen från Scrapgalen. Jag bestämde mig för att göra en tavla med ett litet dagisfoto av yngsta sonen, och bara använda produkter från godispåsen!


Jag la endast till ett chipboardhjärta samt Studio akrylfärg, mist och Distress ink för att färga in tavlan innan jag började montera på grejerna.

Bakom fotot har jag placerat en liten brun papperspåse från Canvas Home Basics. Jag har vikt den och chalkat kanterna samt fäst två små klädnypor i den. Man ser lite av den stickersram jag fäste bakom fotot, det är Glitz som gör den. Blommorna från Prima ingick också i godispåsen, och de små glittriga stenarna i mitten har jag klippt ur en förpackning från Glitz som jag inte ser till just nu i butiken.
Ordet Sweet är det Glitz som gör, men den är heller inte inlagd än.

....................................

När jag var klar insåg jag att jag var tvungen att göra en tavla till med foto av den andra sonen (det är i detta läge det känns helt ok att "bara" ha två barn! Hade jag haft fyra-fem hade jag inte hunnit med så mycket annat på kryssningen än att producera tavlor!)

Denna tavla är prydd med en tag från Canvas Home Basics, man kan skriva på den med tavel-krita! Tyvärr hade jag ingen sån så tagen fick förbli tom...
Som fotomatta har jag använt en bit säckväv, också en produkt från Canvas Home Basics.
Blomma kommer från Prima, bokstäverna är Tiny Alpha från Adornit, du hittar liknande här.


Tack för idag säger jag och mina två söner!





3 kommentarer:

Catta/eldhexan sa...

Superfina! Det är riktigt kul med de här canvasprylarna!

Christel sa...

Jätteläckra tavlor! Kul med lite nytt material att jobba med!

yes sa...

Äntligen visar du dom fina tavlorna!