söndag 28 november 2010

Meeera Glitz!

Skrivet av Anneth/Lillnettan

Hej på er i adventsmyset! Här har vi haft bråda dagar fyllda av julpyntsinköp, inslagning av julklappar och klädning av granen. Jag har stortrivts, men maken har snarare kallsvettats av alla julbestyr och alla beslut ("Ska vi ha röda eller svarta krukor till hyacinterna, älskling?") så han har mest stått i ett butikshörn och räckt fram kontokortet när jag kommit springande. ;-)

För er som vill ta en paus från julen bjuder jag idag på en layout i vintagestuk med min söta mamma på. Hon bär världens största rosett i håret och ler lika fint mot kameran som hon gör idag, nästan sextio år senare.

Papperet är från Glitz serie Love Nest (Sky) och även en del av dekorationerna (Cardstock Stickers och Rub Ons) men sedan har jag blandat hej vilt från andra Glitz-serier - som Christel sa i inlägget här nedanför finns det mängder av dekos att välja bland, och det allra mesta matchar faktiskt. Roooligt!

Vi skymtar Paper Layers (boksidor med färg och bilder i vintagestil) från serien Scarlett och Cardstock Stickers från serien Love Nest - de passade bra till skolfoto-temat! Lite metallic rub ons (Polka Dot) som också finns exempelvis med not- och damaskmönster ser vi också, liksom Teeny Alpha i en snygg brun färg.

Jag måste också lyfta fram Melissa Frances både dekorativa och lite roliga rub-ons! Scrapgalen har mängder av olika sorter i sortimentet och här har jag använt Vintage Women.

Tack för titten! Spring och ät lite pepparkakor nu!




Inga kommentarer: