tisdag 9 november 2010

Vintage Love och ännu mera Skymning!

Skrivet av Anneth/Lillnettan

Nu bjuds det på ännu fler julkort med Skymning-stämplar! Mina kort är gjorda av sprillans nya Glitz-serien Vintage Love, en murrig kollektion i brunt, beige och blått. Ni har väl inte missat att fyra nya serier från Glitz samt massa mumsiga tillbehör nu finns i butiken? Stämplar, Teeny Alpha, lite tjockare stickers (jag som i vanliga fall inte ens gillar stickers har redan använt massor), dekorationsbilder...

Det här är ett experiment med Artisan Elements och röd Studio Paint vars fulla effekt visade sig vara jättesvår att fånga på bild - ramen blev högblank och därmed svårfotograferad när jag dämpade lite av det röda med svart distress och sedan embossade hela härligheten med klart embossingpulver. Till höger ser ni "Tags & Ties" från Canvas Home Basics, en serie med lite rustika, naturfärgade produkter som ännu inte lagts upp i butiken.

Jag tyckte att Ta ner månen utgjorde en så fin liten scen att jag ville rama in den. Jag har klippt ut motivet och fäst på distanskuddar; bakgrunden är mistad med svart Glimmer Mist Chalkboard.

Nästa kort har jag gjort till en kvinna som gillar enkla och traditionella kort utan konstigheter. Jag ville att fokus skulle ligga på den söta stämpeln.

Visst är hon söt? Färgerna är inte helt okej återgivna, rocken är mer djupröd i stället för så gräll som på bilden. Ni får föreställa er det. :-)

Tack för mig!

Inga kommentarer: