söndag 12 december 2010

Jul med Pink Paislee

Hejsan!
Idag är det 3:e advent och runt om i stugorna pysslas det för fullt med en massa julstök.
Jag har jobbat med Pink Paislee´s Fathers Christmas och gjort 2 st. värmeljuskort. Denna variant har jag gjort en gång innan och den är jätte rolig att göra. Beskrivningen hittar du hos StampArtic.
Till denna första har jag använt pappret Santa´s List. Jag har använt en julhälsningsstämpel från Inkido och dekorerat med spets en julblomma och en textbård från ett tillhörande punch out papper till pappersserien.
Insidan ser ut så här och istället för att lägga i värmeljus har jag tänkt stoppa i lite kolor. För att kolorna inte ska trilla ut har jag satt ett gelatinblad framför öppningen. det ser ut som ett litet fönster! Även här på insidan har jag dekorerat med bårder och tags från punch out arket.

Nästa värmeljus är också gjort av papper från Father´s Christmas serien. Kolla in de läckra små lussekatt knapparna! De kommer från YoDo.
Insidan av kortet ser ut så här och i denna asken har jag stoppat i 6 st värmeljus.



Ha en härlig 3:e advent, än finns det tid för lite julpyssel!

Julkramar från Christel

Inga kommentarer: