lördag 5 november 2011

Ett nytt verktyg...

..i min verktygslåda! En fiffig gummiskrapa som man kan göra roliga och effektfulla mönster i gesso, Modelling Paste etc...


Så här blev min layout "Here comes the Sun":


Som vanligt - just nu - har jag grundat med gesso och sprayat Glimmer Mist


Jag fick fram en ljuvlig gul färg med två olika Glimmer Glaze


Här ser man hur kul jag haft med gummiskrapan i gesson


Härliga effekter - eller hur?!


Jag har även använt en stencil från Crafters Workshop och Modelling Paste

Materiallista, ScrapGalen:

Gummiskrapa
Gesso
Glimmer Mist
Glimmer Glaze
Modelling Paste
Stencil från Crafters Workshop
Big Brush Pens

Bli inte bedrövad om någon av produkterna skulle vara tillfälligt slut - den kommer strax att finnas hos ScrapGalen igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilken LO. Den där gummiskrapan skulle jag vilja ha. Måst nog in i shoppen och kolla den. Dessutom älskar jag stilen på LO och färgerna är ju klockrena.

Tanja sa...

Du är verkligen superduktig och mycket inspirerande!

Cilla sa...

Lovely Mija:)

Mija ♥ sa...

Åhhh tack alla <3