måndag 14 november 2011

NeocolorII meets Jillibean Soup

Vilka underbara kritor NeocolorII är! Jag ska med handen på hjärtat säga att jag först inte var speciellt intresserad av dom, MEN ack vad jag har fått ändra mig! De är ju helt fantastiska!!! Och mycket mycket prisvärda i Petras butik! Jag har kollat på en konstnärsbutik här i Stockholm och då är de 10 kr dyrare.... Jag vill ha fler färger, helt klart!

Här har jag ritat med fyra olika kritor i en stencil, målat ut färgen med hjälp av vatten och sen ritade jag tunna svarta streck ovanpå cirklarna. På med gesso ovanpå allt och sen målade jag dit lite med kritor och vatten igen. Det ger en härlig akvarellton på cirklarna. Sen har jag fortsatt med cirkeltemat i papper och pappersknappar....


Läcker journalingruta och vacker Primablomma


Kolla så fint!!! Softa mjuka akvarelltoner


Materiallista - scrapbooking hos Scrapgalen
Papper: Bazzill (vit cardstock), Jillibean
Soup "Apple Cheddar Soup - Sharp Cheddar Cheese" (grön), Jillibean Soup "Apple Cheddar Soup - Dried Thyme" (gul), Jillibean Soup "Apple Cheddar Soup - Green Peppercorns" (grön med blommor)
Bokstäver: American Crafts*, October Afternoon*
Dekorationer: Prima "Gillian" (blomma), Jillibean Soup "Apple Cheddar Soup - Pea Pod Parts" (diecutsknappar, journalingruta, grön cirkel)
Färg: NeocolorII (kritor), Studio (gesso)

*privat


Scrappa lugnt!
/webmosterhelene

Inga kommentarer: