fredag 4 november 2011

Shabby chic med Authentique

Det kanske inte är helt otippat att det funkar bra att scrappa shabby chic med de underbart romantiska papprena från Authentique.
Idag ska jag visa er en layout jag gjort med den blå serien, Journey.


Jag satte ett brunt cardstock i botten som jag skrapade rejält runt kanterna med en edge scraper.
Lite brunt glittrigt Stickles runtom det mönstrade pappret tycker jag blev fint!


Kolla de underbara Prima-blommorna! Glitter, glitter!!


Går det att undvika att bli kär i de fina resins från Prima?
Design av Ingvild Blome, den duktiga norska scrapparen som designar för Prima.
Bakom den söta lilla holken sticker en fin kartongbit fram
som är en del av förpackningen som resinerna finns i!


Söt fjäril som funnits tidigare i butiken.
Nu har Petra fått in nya bedårande fjärilar, kolla in dem här!

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper, Authentique Itinerary och Jaunt
*Stickles från Ranger. Jag har använt nyansen Vintage Photo, men du kan också använda Cinnamon.
*Diecut (den som ser ut som ett frimärke på nedersta bilden), Authentique Tabloids
*Glimmer mist från Tattered Angels Tattered Leather.
*Halvpärlor från Prima, finns i andra nyanser i butiken, kolla här!
*Blommor, Primas Angelica Rose (de stora glittriga). De små vita finns inte i butiken, men liknande finns som är jättefina, så här ser de ut!
*Titelbokstäver, små blåmålade chipboardblommor privata.

Inga kommentarer: