fredag 20 april 2012

Grått med ett roligt foto!

Välkomna till en fredag med Scrapgalen! Hoppas ni haft en bra vecka, och att helgen blir ännu bättre!
Jag bjuder på en layout idag med ett foto på en vansinnigt söt, liten unge... Det är jag på fotot... Hrmmm... Pojkfrisyr var väldigt poppis i mitten på 70-talet!

Jag har börjat med ett vackert grått papper från Glitz ur serien French Kiss. På det så sprayade jag vit mist genom en hönsnäts-stencil.


Sen klippte jag ut pappersbitar ur några fina papper från Jenni Bowlin och ett annat papper ur French Kiss-serien.

En snygg ruta urklippt ur ett Jenni Bowlin-papper blev perfekt att placera titeln på! I rutan har jag också stuckit en snygg "hattnål" från Prima.
Här ser du några av de vackra Prima-blommorna som butiken är fylld med. Tillsammans med dem sitter också en liten fjäril, en droppformad kristall (Genie stone) samt en liten hexagonformad sticker.
Under fotot sitter också en vacker spets.

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: Glitz Script och  Labels samt Jenni Bowlin Accessoriy.
*"Hattnål": Prima Petal Pins
*Stencil: Crafters Workshop Chicken Wire
*Blommor: Prima Almanac
*Fjärilar: Prima Flutter bits
*"Kristall": Prima Genie Stones
*Titelbokstäver: Prima Almanac Alphabet stickers (slut i svart, men finns i andra färger)
*Hexagon-formade stickers samt tab-sticker i fotots ovankant: Jenni Bowlin Quilted stickers och Hodge Podge stickers
*Spets-band: Inkido, många olika färger!


Tack för idag!
Fortsätt gärna komma hit varje dag! För närvarande uppdaterar vi dagligen!



Inga kommentarer: