lördag 21 april 2012

Starka färger och envis son!

Idag visar jag en layout med fokus på ett mönstrat papper som jag är helt kär i!!! Det är så otroligt snyggt så det fick mycket plats. Jag ville absolut använda gråaktiga Rosor som satt på en blomranka också men de gröna löven blev helt fel här. Ja, vad gjorde jag då? Jo jag knipsade helt resolut av alla Rosorna och sparade rankan med gröna blad till nästa layout som kommer på måndag.


Min son är drygt 3,5 år nu och inte så himla lätt att fota alla gånger. Men de bilderna är också roliga att scrappa. Bakom mitt redigerade foto har jag använt en Stencil ihop med svart Gesso. Gesso går ju bra att färga men att få riktigt svart funkar inte på annat sätt än att köpa den svart. Och det blir så coola kontraster av den!


Blommor i kobinationen rosa, grått och svart blev riktigt snyggt!


Bakom fotot har jag använt en journaling die-cut från Prima och den röda tagen har jag gjort själv.

Materiellista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: Lily Bee Victora park- Hyde Park, Raspberry, Cosmo Cricket Tea for Two- Tea Tins.
Dekorationer: svart bling*, Blommor- Prima- Pearl Bebe, Nature garden, Laraine black tie, Kennedy Rosette, Pixie Vine Nature Garden.
Färg&effekter: Gesso svart.
Verktyg: Stencil Mums 12x12

Många kramar från LillBlomman!

1 kommentar:

AnnaB sa...

Supersnyggt och gulligt foto..! :)