söndag 22 april 2012

Gult, grönt och bling!

I lördags berättade jag att jag klippt sönder en blomranka och idag visar jag bladen med nya blommor. Jag har också blingat min sida rejält med löst glitter på Gesso. Om du häller löst glitter över Gesson innan den torkar kan du väldigt coola effekter!


Jag har blandat olika papper från Prima med ett knallgrönt från Lilly Bee. Ramen runt är från ett papper som jag skurit ut och sedan satt ihop med ett annat. Det är kul att skapa nya egna papper på detta enkla sätt.


På ena sidan av pappret Tea Tins från Cosmo Cricket finns massor av labels. Jag klippte ut en av dem och använde som journaling ruta. Kolla in den snygga mega stora Rhinestonen!


Dessa små fjärilar är tyvärr slut i butiken men jag vill gärna visa hur man kan sätta dem dubbla för att få en mindre platt känsla.


Jag gillar verkligen att mixa material i mina blomkluster. Och en favorit i mitt DT kit som jag fick av Petra är dessa vackra Resin blommor! De finns i lite olika utföranden och ligger under kategorin Blommor och Blad i butiken. Denna förpackning innehåller massor av blommor i gult, orange och rött.


Här syns lite tydligare hur denna glimmar fint!

Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: Lilly Bee Victoria Park Covent Garden, Prima Sun Kiss Lemon Ginger, Prima Sun Kiss Shady Nook.
Dekorationer: Cabachons, Tascha Caramel, Pixie Wine Nature Garden, Sun Kiss Art Tiles, Say it in chrystals gul (slut men finns i beige), Prima chipboard , Glitz French Kiss Giant Rhinestones.
Färg&effekter: Gesso, Löst glitter.
Verktyg: Stencil Mums 12x12
Bokstäver: Lily Bee Buttercup stickers.

Många kramar från LillBlomman!

Inga kommentarer: