torsdag 28 juni 2012

Grönt är riktigt skönt!

Just nu är verkligen naturen som vackrast! Jag gillar försommaren i juni innan allt blir lite mer uppbränt av solen. Och denna juni har det ju inte direkt varit någon risk för torka! Som man brukar säga är ju grönt skönt och grön är verkligen dagens layout från mig!
Jag började med att leta fram ett coolt grönt papper från GCD och en snygg Stencil sedan tog jag fram min nya stooooora burk med svart Gesso. Jag lovar, det är som att leka med flytande Lakrits! Yum! I skrivande stund (måndag) finns en hel del mumsigt kvar i butiken av det jag använt, så skynda in och kapa lite godbitar!
Ni som vet hur jag skapar vet att jag verkligen gillar blommor. Men jag är också rätt osentimental med dem nuförtiden. Är det en blomma jag gillar men som har fel färg så drar jag mig inte för att ändra färg eller till och med lite på designen. De svarta blommorna var vita med brun mitt från början, jag mistade dem med svart och gjorde en ny mitt.
Ni missar väl inte de snygga filt bokstäverna från Kaiser? Sist jag kollade fanns det några färger kvar. Jättesnygg och lättplacerad font. Testa att fodra alla spillbitar med svart Cardstock och rita en smal linje med penna. Cool effekt!

Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: GCD Bonjour-Bonjour, Le Fleurs,  GCD Country Charm Handycraft, Sweet Floral, Lily Bee Design Victoria Park Grand Theatre,
Dekorationer: Prima Blommor Tivona Daisy, Lady Godivas, Rainbow brights, Rhinestones Summerbling,
Färg&Effekter: Svart Gesso,
Verktyg: Stencil Peacock Feathers (den stora finns kvar) , Fjärilspunch*, Doilie punch*, miniblomma punch*
Font: Kaiser Fozz Fonts
*=privat

Många kramar från Ullis/LillBlomman!!!

Inga kommentarer: