onsdag 4 juli 2012

Har jag Freestylat?

Idag visar jag en lite annorlunda sida för att vara mig;) Jag använde baksidan på ett väldigt romantiskt papper från GCD som blev en fin bakgrund till detta. Sedan tog jag lite spillbitar och stansade ut olika cirklar. Jag doodlade runt dem med svart penna och även runt 12x12 pappret. Jag lekte med roliga pratbubblor från Pink Paislee och satte min titel på ett lekfullt sätt. Detta är väl så nära Freestyling jag kommer:)
Har du inte testat att doodla på dina layouter så testa det! Bara genom lite olika streck så upplever man mycket mer kontraster och ser roliga detaljer.
Jag har lekt med journalingrutor som ser ut som små pratbubblor. De svarta strecken har jag ritat dit.
Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: GCD Botanique Grandmas Pearls, Alphas, GCD Splendor Sunswept, Pink Paislee Indigo Blue Jaquard,
Dekorationer: Journaling rutor Pink Paislee Chat clouds
Font: AC Thickers*
Verktyg: Olika cirkel punchar*
Färg & effekter: Svart penna Artline Drawing system
*=privat

Många kramar från Ullis/LillBlomman!

2 kommentarer:

Tess Ekwall sa...

wow!! snygg LO.
älskar de olika blå tonerna och all doodling är underbar!!
fina foton på sötnosen.
önskar alla på scrapgalen en fin dag. kram, tess.

Lena B E sa...

Både wow och kul layout, den är verkligen jättesnygg och samtidigt roligt lekfull!! :)
I love it!
Kram och trevlig sommar